donderdag 7 januari 2016

Gehaakte deken MET foto tutorial

Gehaakte deken met tutorial


Enige tijd geleden heb ik een deken gehaakt en kwam laatst bij het opruimen van alle wol nog een tas met wol van deze deken tegen. Ik heb nog een granny gehaakt en hier een foto tutorial van gemaakt.

Tutorial gehaakte deken


Je haakt 6 lossen


sluit met een halve vaste.


haak 12 stokjes in de ring


om de 2 stokjes haak je nu 4 stokjes





om de 2 stokjes haak je 3 stokjes (rose)




om de 3 stokjes haak je 4 stokjes (grijs)



Om de 2 stokjes haak je 2 stokjes (wit)




Nu ga je lusjes op de stokjes maken. (rose) Je begint met een vaste, 2 losse, vaste in de volgende opening. Zo ga je door tot je 24 lusjes hebt. Hier ben ik vergeten een foto van te maken maar als je goed kijkt zie je wat ik bedoel met lusjes.



Op deze lusjes haak je per lusje 3 stokjes (rose) dat doe je 6x, dan 1 losse en dan weer 3 haakjes in dezelfde opening. Dit is voor de hoeken. Zo ga je door tot je een vierkant hebt.  Waar je begonnen bent eindig je dus met 3 stokjes en een losse.



De vorige toer herhaal je nogmaals.

Je hebt heel veel verschillende manieren om granny's aan elkaar te haken. Om het je makkelijk te maken heb ik een paar verschillende manieren voor je opgezocht.




Als je een deken hebt gemaakt of iets anders van deze granny zou ik het erg leuk vinden als je deze laat zien.
Veel haakplezier.












Geen opmerkingen:

Gratis patroon uilenkussen

Kleuren                    Zonnig geel, Mimosa geel, Sneeuw wit, Nacht zwart Haaknaald                5 Hoeveelheid katoen van elke b...