zaterdag 13 mei 2017

Gratis haakpatroon ; badmat

Gratis haakpatroon : Badmat

Kleur : Ivoor wit
Haaknaald : 6 en 5
Hoeveelheid katoen : 2 bollen
Afmetingen : 62/46 cm



Je begint met haaknaald 6.
Je zet 68 losse op. Je houdt onderstaand schema aan.  Die 3 laatste losse zijn het 1e stokje die je in losse 65 haakt.  Dan sla je 1 steek over en haak je een stokje in losse 63, je slaat weer een losse over en haakt 3 stokjes samen in losse 61, 1 losse overslaan en stokje in losse 59 enz enz enz
(kan je het schema niet lezen mag je me een mail sturen dat stuur ik je een pdf toe)

I = stokje  * = losse overslaan  III = 3 stokjes samenhaken = pufje






De rand haak je met haaknaald 5.
*Dan haak je vasten rondom. Buiten de hoeken om heb ik niet gemeerderd. Kijk zelf hoeveel het beste is. Het is heel afhankelijk of je los of vast haakt hoeveel vasten het gaan worden zodat het niet te los of te strak wordt.  Totaal 4 toeren vasten.
*Dan haak je 2 toeren met bolletjes. Ik heb om de 3 vasten een bolletje gehaakt zodat je de 2e toer precies in het midden van deze bolletjes een bolletje kan haken.
*Dan haak je weer 4 toeren vasten. Ook hier heb ik niet gemeerderd behalve in de hoeken.
*Ik heb het kleed gespannen zodat het mooi recht blijft en niet bobbelt. 
*Koop bij bijvoorbeeld action antislip om eronder te doen.



En uiteraard kan je er ook matjes voor je slaapkamer van maken of wat je maar wilt. Het patroon haakt heerlijk weg en je hoeft nagenoeg niet te tellen. Daar ben ik gek op :-)

Veel haakplezier en creatieve groet van Yvonne


3 opmerkingen:

Anoniem zei

Mag ik de patroon van u hebben van de badmat...de patroon die er nu is niet goed te lezen

evelineprins18@hotmail.com

Met vriendelijke groet
Eveline

Anoniem zei

Dag Yvon,

Zou het kunnen dat er ook steeds 1 losse gehaakt moet worden tussen de stokjes? Ik houd steed# minder steken over als dat niet zo is.
Het * betekent dan m.i. 1 losse haken en sla 1 steek over.

Nancy zei

Graag het patroon aub
Nancy.daems@gmail.com

Gratis patroon uilenkussen

Kleuren                    Zonnig geel, Mimosa geel, Sneeuw wit, Nacht zwart Haaknaald                5 Hoeveelheid katoen van elke b...