zaterdag 14 januari 2017

Nieuwe webwinkel en gratis patroon


madebYvon is nu ook een webwinkel


Verklaring van mijn onzichtbaarheid ;-) De afgelopen maanden ben ik heel erg druk geweest met werken in loondienst, de feestdagen én het werken aan mijn webwinkel.

In april 2016 kreeg ik van mijn schoonzus een bol katoen in handen welke zij had gekocht op een fair, niet omdat zij creatief is en er iets mee wilde maken. Nee, zij had deze gekocht voor de kleur. Ik kan je vertellen; het was liefde op het eerste gezicht bij mij. Wat een prachtkatoen. Natuurlijk, stevig en toch niet stug. Gelukkig mocht ik dit pracht exemplaar mee naar huis nemen en al snel zat er een mooi hoesje om een krukje. Het werd een JipbyJan krukje. (een paar blogs heb ik hierover geschreven http://madebyvon.blogspot.nl/2016/07/ook-ik-heb-een-jipbyjan-krukje-gemaakt.html


Daarna nog een hoesje om een plantje gehaakt en mijn bol was op. 



Snel op internet zoeken waar ik dat spul kon kopen maar helaas bleek het niet te koop te zijn in Nederland.

En zo is het begonnen... 
Mijn avontuur op weg naar een webwinkel met dit pracht katoen.  Om een lang verhaal kort te maken komt het erop neer dat ik het katoen geïmporteerd heb uit Portugal. Dat gaat helaas niet zo heel makkelijk want de mentaliteit is "iets" anders dan die van ons. Zaken doen met Portugezen is soms dus best frusterend. Maar ja; als je iets wilt dan moet je er ook voor gaan. Dat heb ik gedaan en mijn eerste pallet bestelling was een feit in september en half december mocht ik deze in ontvangst nemen. Als een kind zo blij was ik toen die bestelling arriveerde ;-)  
De leverancier heeft me echter wel verzekerd dat de volgende bestelling niet zo lang op zich zal laten wachten. Ik mag hopen van niet, hihi

En gister was het zover, de virtuele deuren gingen open. Ik had mijn winkel neergezet en was er klaar voor. Het was best spannend kan ik vertellen. Gedurende de dag kreeg ik best veel complimenten wat mij uiteraard goed heeft gedaan. En als kers op de taart heb ik gister fluitend in de regen mijn eerste bestellingen naar Postnl gebracht.
En dit alles had ik niet zonder hulp kunnen bereiken. Met behulp van een aantal testhaaksters heb ik de winkel kunnen voorzien van een hoop inspiratie. Oa testhaaksters zijn; Wendy van het blog http://wendysmhaaksels.blogspot.nl en Corine van http://wien-artfabrics.blogspot.nl


Van het katoen (wat overigens van het merk Tektek is) heb ik meerdere placemats gehaakt en van 1 heb ik een patroon uitgeschreven. Vanaf nu zal ik elke maand op de 13e met een nieuw patroon komen. Hierbij wordt ook vermeld welke kleur ik heb gebruikt, met welke haaknaald ik haakte en hoeveel katoen ik nodig had voor dat project.


Hierbij het patroon. Mocht je het gaan maken en je hebt vragen en/of opmerkingen laat het me weten. Want patronen maken is niet makkelijk heb ik wel gemerkt ;-)

Gratis Patroon placemat. Kleur; poppenhuis rose, haaknaald 4,5. Hoeveelheid katoen; 180 gram (iets meer dan een halve bol)

(na elke toer moet je het werk keren)

1 42 lossen
2 1e steek overslaan daarna 40 vasten 1 losse
3 40 vasten 1 losse
4 40 vasten 3 losse
5 1 stokje in de 1 na laatste steek vorige toer, 1 steek overslaan, in volgende steek *3 stokjes 1 losse 3 stokjes, 1 losse, 3 steken overslaan, 1 stokje, 1 losse, 3 steken overslaan* en herhaal nog 4x. laatste 2 steken, 2 stokjes  (totaal 5 setjes) 2 losse
6 2 stokjes in de laatste 2 stokjes van de vorige toer, setje (3 stokjes 1 losse 3 stokjes) in elke opening van een setje van de vorige tour. Dus ook hier totaal 5 setjes. 1 losse
7 40 vasten  1 losse
8 40 vasten 1 losse
9 40 vasten 1 losse
10 40 vasten 3 losse
11 In volgende steek 3 stokjes niet afhaken, pas bij laatste stokje haak je deze 3 en 3 lossen van vorige toer tot een puff. (the puff stich) volgende steek halve vaste, je herhaalt dit tot je 19 puffjes hebt (telkens 4 stokjes samenhaken). In de laatste steek 2 stokje samenhaken, halve vaste 1 losse
12 40 vasten 1 losse
13 40 vasten 3 losse
14 40 stokjes 1 losse
15 t/m 31  touren 13 en 14 herhalen
32 40 vasten 1 losse
33 40 (ergens meerdere) stokjes 3 losse
34 1 stokje tussen 3e en 4e stokje vorige toer, stokje tussen 1e en 2e stokje vorige toer. Je herhaalt dit tot je 19 kruizen hebt.  1 losse
35 40 vasten 1 losse
36 40 vasten 3 losse
37 40 stokjes 1 losse
38 40 vasten 3 losse
39 40 stokjes 3 losse
40 40 stokjes achterlangs 1 losse
41 40 vasten 3 losse
42 40 stokjes 1 losse
43 40 vasten 3 losse
44 40 stokjes 1 losse
45 40 vasten 3 losse
46 40 stokjes 1 losse
47 40 vasten 3 losse
48 40 stokjes 1 losse
49 40 vasten   afhechten

Stukjes draad van iets meer dan 8 cm afknippen. Per stukje splitsen door 2. Dan franjes eraan maken.  Zo maak je franjes
 https://www.youtube.com/watch?v=NRW4Ni5qARo


Fijne zaterdag.
Liefs van Yvonne





Geen opmerkingen:

Gratis patroon uilenkussen

Kleuren                    Zonnig geel, Mimosa geel, Sneeuw wit, Nacht zwart Haaknaald                5 Hoeveelheid katoen van elke b...